چمدان

از مارچ تا امروز چمدان بزرگم در تعمیرگاه بود جهت خدمات بعد از سفر هواپیمایی مربوطه که هر بار که ما مسافرشان بودیم یکی یا دو تا از چرخهایش را شکسته بودند. وقتی مقصد نهایی اینجاست می شود ادعا کرد و چمدان را تحویل می گیرند و می برند و تعمیر می کنند. دفعه ی پیش تعمیر شده بود ولی در سفر بعدی باز یک چرخ دیگر دچار مشکل شده بود. اینبار تعمیرات خیلی طول کشیده بود. تماس هم گرفتم و گفتند منتظر قطعه هستیم. شماره رهگیری هم متفاوت در سیستمشان ثبت شده بود و برای همین تا مدتی ما که سرچ می کردیم چمدانمان در سیستم پیدا نمی شد تا با تماس تلفنی متوجه شدیم شماره کمی متفاوت ثبت شده و بعد از آن هر از گاهی جویای احوالش بودیم. از جمعه وضعیت تبدیل شد به در راه برگشت. امروز صبح دیدم که بالای پیغام در راه برگشت یک بند اضافه شده که معنی انگلیسی اش می شد جایگزینی صورت گرفته. جدی نگرفتم. عصری ولی یک جعبه رسید. اول گمان کردم چمدان خودم است اما از دیدن دو تا چرخ به جای چهار تا دانستم که نیست. 

به جای چمدان چهار چرخم یک چمدان نو دو چرخ گرفته ام. صفر کیلومتر! سایزش کمی کوچکتر است اما در همان کلاس سایز است. جنس بدنه اش همان نوع ولی کمی نرمتر و نازکتر و سبکتر است. خود چمدان حدود دو و نیم کیلو سبکتر از قبلی است. رنگش هم تا حدی نزدیک است اگرچه تزییناتی رنگی دارد. طبیعی است که مارک دو چمدان هم یکسان نباشد چرا که مارک چمدان قبلی ما در گروه مارکهای طرف قرارداد این شرکت تعمیراتی نبود. 

اگر چمدان کهنه ام را برگردانده بودند ولی خوشحالتر بودم!!! به نظرم شش سفر برای عمر یک چمدان خیلی کوتاه است. شاید اجزایش را به چمدانهای دیگر پیوند زده باشند! مشکل فقط چرخها بود! شاید هم چون خیلی طولانی شد این جایگزینی اتفاق افتاده!

چمدان جدید را در اینترنت سرچ کردم. دقیقا قیمتی برابر مبلغ ذکر شده برای قبلی دارد اما اگر فقط ده یورو بالاتر می رفتند یک چمدان چهار چرخ شبیه همین تحویلم می شد. خودم حاضر بودم ده یورو را بپردازم. اصلا کاش پول را برمی گرداندند تا در این فصل حراج چمدان یکی به سلیقه ی خودم می خریدم. 

و در اینجا دوستی گفت جنبه نداری ها!!!

  
نویسنده : شیث ; ساعت ٩:۳۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٤/٤
تگ ها :